Hoe gaat dit in zijn werk?
De werkwijze van Q-debt Debiteuren & Riskmanagement is sterk onderscheidend in de markt voor credit-management diensten.
Naast het aanbod van een zeer breed dienstenpakket, denken wij ook op proactieve wijze mee over de structuur van credit-management binnen de onderneming. Onze sleutelwoorden zijn maximale omzet en minimale risico’s. Deze twee factoren zijn onafscheidelijk en uiteraard bekijken wij samen met u hoe wij dit binnen uw organisatie kunnen realiseren.
Wij werken bedrijfsgericht en werken niet vanuit een standaard concept. Uw wensen en doelstellingen zullen wij in een plan van aanpak combineren, dat moet gaan leiden tot een effectief en verantwoord credit-management beleid. Q-debt Debiteuren & Riskmanagement zorgt voor een gezonde groei van uw onderneming.
Werkwijze
Uw debiteuren ontvangen van Q-debt Debiteurenbeheer & Riskmanagement een eerste herinnering wanneer de betalingstermijn is overschreden. In deze herinnering wordt uitgelegd dat de betalingstermijn inmiddels is overschreden en er wordt vriendelijk verzocht om binnen vijf dagen tot betaling over te gaan.
Wanneer van debiteur na vijf dagen nog geen betaling is ontvangen, wordt er telefonisch contact gezocht met het verzoek om alsnog in betaling over te gaan. Wanneer in dit telefonisch onderhoud bepaalde afspraken worden gemaakt van bijvoorbeeld betalingstermijnen of deelbetalingen, dan worden deze door ons altijd schriftelijk bevestigd.
Hierin wordt uw debiteur erop gewezen dat hij/zij al een herinnering heeft ontvangen, er al telefonisch contact is geweest en bepaalde afspraken wellicht niet altijd zijn nagekomen. Op een meer dringende wijze wordt tot betaling binnen drie dagen aangedrongen.